日本ムスリム株式会社 Bismillah

企業理念・ビジョンPhilosophy / Vision

ビジョン=「多様性と調和」OUR VISION:Unity in Diversity

設立背景Establishment Background

イスラム教の中で考えると、日本の規律の正しさや協調性、利他の心は、イスラムの教えと重なることが多いです。そのため、日本人の文化、考え方、行動から研究できるところが多いと考えられており、実際に多くのムスリム(イスラム教徒)が観光やビジネスで来日しています。しかし、ムスリムが日本でイスラムの戒律を守りながら旅行や生活するにはまだたくさんの障壁が存在します。
今、全世界の約4分の1(約20億人)がムスリムであると言われており、その数は今後ますます増えると予測されています。そこで、この巨大なマーケットを相手にするためには、ハラール(許されているもの)というフックが非常に重要になります。

From an Islamic perspective, the well-disciplined, cooperativeness, and altruism of Japanese outlooks often overlap with the teachings of Islam. Hence, we thought that there are many things to research from Japanese culture, mindset, and behavior, as there are many Muslims believers who actually come to Japan for business and tourism. However, numerous difficulties exist for Muslims to practise Islamic teachings while traveling and living in Japan.
Currently, about a quarter of the world (about 2 billion) are Muslims, and the rise in number is expected progressively from here onwards. Therefore, Halal (permitted things) is eminent in accommodating to those immense market.

企業理念Corporate Concept

日本ムスリム株式会社は、ムスリムによる、ムスリムの安心、安全な生活に寄与するためのサービスを提供したいと考えております。更に、私たちは日本とマレーシア、さらには世界最大のイスラム人口をもつインドネシアやイスラム国家であるブルネイなど東南アジアの国々との架け橋となることを目指します。

Nippon Muslim Corporation wants to cater services for Muslims to contribute to their safe and secure lives. Also, we aim to serve as a bridge between Japan and Malaysia, as well as countries within Southeast Asia such as Indonesia, which has the world’s largest Muslim population and the Islamic state, Brunei.

企業ビジョンCorporate Vision

日本ムスリム株式会社は、日本社会に精通した外国人ムスリムと、日本人ムスリムスタッフが、世界のイスラムマーケットを目指す日本人の皆さまや日本の企業様に、イスラムやハラールについての正しい知識を持っていただくサポートをいたします。
また、ハラールというフックをつけて、日本の製品やサービスを世界にアピールしていただくためのビジネスパートナーを目指します。

In collaboration with Foreign and Japanese Muslim staffs who are knowledgeable about Japanese society, Nippon Muslim Corporation provides accurate knowledge about Islam and Halal as assistance to Japanese people and companies aiming for the world’s Islamic market. We also aim to be business partners by putting forward Halal as a key in appealing globally towards Japanese products and services.

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